angeliin

Alla inlägg under september 2012

Av Alexandra Angelin - 21 september 2012 22:54

Nu blir de att tjocka sig till en film :)

Pappas nybakade kanelbullar och vaniljbullar, jordgubbar med kaffe grädde och ett glas persika iste :)

Baka bröd eller bullar imorgon kanske?
Ja vi får se om jag får lust till det då :)

Nu blir det att starta en film ha en bra fredags kväll

XoXo

Av Alexandra Angelin - 21 september 2012 18:51

Nyss varit hemma hos syster och gosat med Ludwig :)
Han är sjukt söt, helt underbar :D

Om 4 månader är det min tur :)

Några bilder på Ludwig
Bilder På mor och son buketten Rebecka fick av mormor
Bild på kläderna Ludwig fick
Och bild på stolta storasystern Wilma och Ludwig :)

Av Alexandra Angelin - 20 september 2012 20:47

Då blev jag moster för andra gången idag :)
En liten Ludwig.

Grattis Johan, Rebecka och Wilma :)

Wilma fick sig en liten lillebror kl 18,29
Vägde 3400g och var 51 cm lång

Massa grattis till er <3<3

Av Alexandra Angelin - 20 september 2012 17:37

Har skrivit brev efter brev och bara knycklat ihopa och kastat i papperskorgen..
Jag finner inte dom rätta orden..
Allt bara snurrar..
Börjar skriva och allt stannar.
Allt känns fel så kastar man det..

Nu är ett skrivet och iväg lämnat..
Finns så mycket mer jag velat skriva men finner inte dom rätta orden..

Det du skrev till mig om en viss sak fick mig att bli helt ställd..
Tänkte tillbaka på felen jag gjort..
Usch och fy..
Hur mycket jag än ber om ursäkt så kommer det aldrig hjälpa :(
Kommer aldrig bli desamma.. Eller?

Hur det än blir kommer du vara den första jag frågar sen ( du vet själv om vad)
Ingen annan finns i den tanken av mina vänner utan det är du..
Du och bara du..

Förlåt ännu en gång :(

<3

Av Alexandra Angelin - 20 september 2012 17:16

Hejsan..


Fastnade för ännu en drama imorse.

Det är en film som borde visas i skolan.

Handlar om internet mobbning på en hemsida.

Sjukt synd om tjejen som inte ens gjort något av det som skrivs.

En av hennes bästa vänner startar en profil (en kille)

Och börjar hitta på saker om den tjejen filmen handlar om så hon blir sjukt mobbad/nertryckt..

Synd om henne.


När man ser filmen så förstår man hur mycket saker sårar.

Hur mycket ett ord på internet kan såra en annan människa.

Att de ska behöva gå så långt att personer inte vill leva längre.

Det är en film alla skolor borde visat :)

Så folk lär sig lite om hur mycke saker sårar.


Värd att se.

Filmen heter "Cyberbully"


...

Av Alexandra Angelin - 20 september 2012 11:27

Jag finner inga ord.
Allt står stilla i huvudet på orden men tankarna snurrar så extremt..

Jag kanske ska?
Eller kanske inte?

Usch hatar att inte få ut de rätta orden "/

Skriver mer senare idag
Ha de bra..

XoXo

Av Alexandra Angelin - 19 september 2012 21:02

Såg en sjukt bra film innan..

En Drama.. Jag brukar aldrig se en drama..

Men älskade hur tjejen kämpade.

Kämpade för något hon verkligen ville..

Gav inte upp trotts olyckan. Det var så ögonen blev fyllda av tårar..

Men så jävla härligt att se..

En tjej som kämpar för något hon älskar och lever för.

Hela familjen stöttar och vännerna.

Visst hade hon motgångar när hon ville ge upp.

Men fick nya krafter ett nytt tänkande.

Helt sjukt duktig va hon med

Tänk om man själv hade tänkt på de viset.


Något hon inte trodde skulle gå.

De hon levde för mest av allt var hennes surfing.

En haj olycka så hennes ena arm blir avbiten men det stoppade inte henne.

Såfort stygnen var borta så va hon i vattnet igen.



En film jag rekomenderar i alla fall :)

Filmen heter Soul Surfer.



Av Alexandra Angelin - 19 september 2012 14:36

Hejsan..


Gick upp direkt klockan ringde idag :)

har fått gjort allt jag ska förutom tippen, men de tar jag nu direkt efter jag varit och

lämnat mamma på jobb..

Har lastat in all i bilen i alla fall :)


Imorgon blir de att umgås med sussie en stund på dagen.

Får se vad vi hittar på.


Nej nu ska jag strax köra mamma, tänkte hinna söka ett jobb innan i alla fall..

Hörs kanske senare idag.


XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards