angeliin

Alla inlägg under februari 2013

Av Alexandra Angelin - 25 februari 2013 22:37

Kom att tänka på en sak innan idag..

När min syster var 23 år fick hon barn, 8 dagar tidigare, jätte lätt förlossning och i månaden jag fyller år i.

Jag fick barn nu när jag är 23, 8 dagar tidigare, jätte lätt förlossning och månaden min syster fyller år i :)

Är det ödet eller bara en slump ;)
Ganska coolt ändå faktist :)

Nä ha det bra natti natti

XoXo

Av Alexandra Angelin - 25 februari 2013 22:33

Hejsan!

Idag känns det som att här hemma har varit folk hela dagen, kl 9 kom en kille och skulle mäta och kolla min spis, kl 11 kom en målare och målade tak, element och lister i badrummet, kl 2 kom två gubbar och fixade elementet i badrummet som stod och läkte.

Tilde och Linnea kom hit strax innan 1 och Sussie kom vis halv 2 tiden :)

Mötte min syster i byn vid 3 tiden och gick hem till våra föräldrar :)blev Ikea en runda nu ikväll med :)

Dax att mata Anton sen sova

XoXo

Av Alexandra Angelin - 23 februari 2013 02:58

Här är det ingen sömnbrist eller?  jag är så trött att ögonen svider men kan inte sova.

Jag kan inte sova för jag har en sådan fruktansvärd smärta i ryggen.

Det gör ont när jag andas, sitter, ligger, står eller går.

Vet inte vad jag ska ta mig till, jag grät så mycet att mamma vanade och kom ner

till mig, hon gav mig en värmedyna, men där klarade jag ligga i max 10 minuter sen gjorde de

så fruktansvärt ont igen.

Värktabletter verkar ju inte hjälpa heller. Jag sa gå mycket, ja men jag har en son på 5 veckor som jag inte vill böka på massa kläder för att gå ut i kylan och det var ganska tråkigt att gå mellan vardagsrummet och köket.

Efter ca 15 ggr fram och tillbaka kändes det meningslöst.


Varför ska jag få detta nu?

Hade fattat om jag fick ryggproblem innan graviditeten för då vägde jag ca 25 kg mer än vad jag gör nu..

Men nä, såklart ska jag få det nu när jag behöver min sömn, när jag inte kan hålla på att kvida hela tiden

Jag har min son att tänka på, vaknar han så kan jag inte bara skita i de för att ryggen gör så ont att jag knappt kan röra mig.

Min son betyder allt för mig.


Jag och Anton (min son) skulle egentligen flytta hem till oss idag för renoveringen av mitt badrum är klart, men jag är glad att vi avvaktade, för denna smärtan är inte rolig.


Nä slut på mitt klagande om ryggen nu :)


XoXo


Av Alexandra Angelin - 21 februari 2013 22:19

förra veckan var det alla <3Dag.


Jag och oliwia var barnvakt till Wilma och Ludwig.

Såklart var min fina Anton med oxå.


Rebecka och Johan var ute och åt, så vi satt hemma hos dom och mös med barnen :)


Några bilder från kvällen


Kusinerna <3

   

       


Wilma mös med katten medans jag matade Anton och Oliwia matade Ludwig

     


Wilma ville testa mata anton, men det gick inget vidare, han ville inte sitta hos henne :P

 


Oliwia i full gång med Ludwig :)

             


Underbara Wilma

  


En mycket trevlig alla hjärtans dag :)

Massa skratt


Tack Oliwia för att du ställde upp

Av Alexandra Angelin - 21 februari 2013 22:14

Hejsan!


Nu var det ett väldigt bra tag sedan jag bloggade, men har inte haft någon lust.

Har spenderatall min tid med Anton :)


Kommer ett inlägg senare någon dag om hans sjukhus vistelse mm, men just nu har jag inte ork.

Men ni får några bilder här i alla fall :)


XoXo

Vari lgenheten här om dagen och renbäddade hans säng mm :)

   


Han trivdes bra i både säng och på skötbordet, inga sura miner :)

     

Mitt allt <3

     

     


Bild från prinsens första bad :) <3

     


Han älskar att bada, han har badat ett antal ggr nu men de första blev det bild på :)


:)

Av Alexandra Angelin - 4 februari 2013 13:03

Vaknade kl 8 imorse, inte av att Anton var vaken utan att en sköterska kom in och sa att Antons crp är nere på 4,2 :)
Så vi får sova hemma nu, men ska vara på sjukhuset 2 ggr om dagen så han får sin antobiotika.
Kl 9 vaknade Anton och då blev det kontroller.

Nu väger han 3276 g
Är 51,4 cm och
Huvudet är 35 cm

Efter denna veckan så är förmodligen antibiotika kuren slut :)

Läkaren har skickat iväg remiss till hörselprov så hoppas på att få tid så fort som möjligt så allt med sjukhus är klart för min lilla prins sen <3

Ovido - Quiz & Flashcards