angeliin

Alla inlägg den 23 november 2012

Av Alexandra Angelin - 23 november 2012 21:10

Och nu då?


Är så sjukt rastlös!!!

Sitter ensam hemma med hunden, micke har åkt iväg med sina kompisar, pappa är iväg och mamma jobbar.

Va nyss ute med Zigge en runda, tills de började regna sen ville han hem :P Så det blev väl bara en runda på 10 - 15 min..

Maten idag blev Fläskfilé, klyftpotatis, stekt svamp och bea :)

Har städat undan efter maten, hängt upp tvätt, startat en ny maskin, diskat och städat undan i köket..

Så frågan är vad jag ska göra nu..

Kanske vika undan lite kläder, damsuga hallen och stora rummet?

Eller bara ta en LÅÅÅÅNG dusch och sen lägga mig i soffan och kolla på någon film?

Nä såhära rastlös kan man inte vara, nu får jag komma på något..

De blir att fortsätta städa.. Nelly ska ju inte va här på hela helgen så nu kan man ha städat i alla fall :P

Sen blir det en dusch och film :)

Till det blir det nog ostbågar och ett glas kall hallonsoda :D Gottigt..

Förtjänar jag efter att jag har varit så extremt flitig hela veckan ;)

Städat varje dag och är ute flera gånger om dagen med hundarna, så lite ostbågar och ett glas läsk skadar inte..


Nej ni får ha en underbar Fredag :)

Puss o Kram


:)

Av Alexandra Angelin - 23 november 2012 13:30

Fick tid idag till sista ultraljudet :)
Jag tror faktist jag kommer be om att få reda på könet..

Jag är nyfiken om det är en pojke eller flicka som sparkar och har sig i magen ju..
Blir mer och mer nyfiken för varje dag..
63 dagar kvar till BF, men jag går säkerligen över tiden "/ det förvånar ju inte en..

Hittade nyss bild på mitt (mina) gravtest..
Ja du, tror man inte på första så tar man fler ;)
Tog 3 stycken, men va i chock så trodde inte på dom heller haha..
Dagen efter blev det en runda till barnmorskan för 1 test till och då sa hon " ja du är garanterat gravid"
Strecken dök upp sjukt fort..
Men så sjukt fort tiden gått ändå..
Jag fick reda på att jag var gravid när jag var i vecka 6 eller vecka 7 hmm minns inte..
Men imorgon går jag in i vecka 32..
Känns verkligen inte som jag vetat om det i ca 26 veckor..
Nä mycket mindre :P

Nu längtar jag till ultraljudet, men mest av allt tills bebis finns hos mig :)

Ha det bra

XoXo

Av Alexandra Angelin - 23 november 2012 12:25

Jerry ringde och väkte mig halv 6 och sa att han var påväg.

Jag var grymt trött, hade vaknat tre gånger på natten av kramperna i magen, men nu är dom borta :)

Alla sprängda blodkärl i ansiktet är kvar :( Liknar en prickekorv eller något :(

Ohhh, hoppas dom försvinner..


Gick och la mig med hundarna sen gick jag upp vid 8, hundarna sov vidare :P

Kvart i 9 kallade jag på dom för då var det dax för en långrunda..

Väl där ute mötte vi Bonnie med hennes matte :)

Så vi släppte hundarna och gick en runda..

Efter 45 minuter va det dax att gå in för jag skulle iväg på möte..


Så nu har jag varit på möte och varit iväg två andra ärenden.

Såfort jag kom hem väcktes hundarna så det var dax för en runda till..

Men inte en chans att zigge ville lyssna.. det gick bra i 10 minuter att springa omkring och leka med

en boll, men sen upptäkte han ett hål i en buske och sprang in där xD

Lillebror kom ut och hjälpte mig få fatt i han (räcker att springa lite) så kommer zigge i full fart.

Men jag och springa går inte ihop ;)


....


Nu ska jag ut och göra lunch till mig och sätta mig framför tvn ett tag hade jag tänkt..

Tvättmaskinen är igång, disken är diskad..

Ja de finns inte så mycket att göra, inte lönt att städa när här är 2 hundar som springer runder..


Nä nu kom nelly uppkrypande till mig och vill mysa :)

Hoppas hon somnar så jag slipper ha henne runt benen när jag fixar lunch..


Ha en underbar Fredag!!


XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards