angeliin

Alla inlägg den 1 januari 2013

Av Alexandra Angelin - 1 januari 2013 08:03

Som tusan..

Igår kväll vid 9 tiden hemma hos mamma och pappa började jag få smärtor i magen, jag trodde jag ätit för mycket eller något.
Men det gick inte över, körde hem vid kvart i 1, tog en Alvedon och försökte gå på toa men det gick inte.
Bäddade ner mig och hoppades på att alvedonen skulle hjälpa och att jag kunde somna.
Låg i sängen och vände och vred på mig, kvart i 4 va sista gången jag kollade på klockan. halv 5 vaknade jag i panik, kollade på klockan och insåg att jag bara sovit i ca 30 min.
Jag hade så ont att jag bara grät, kunde knappt röra mig.
Min första tanke va " detta är inte för jag ätit för mycket"
Smärtan va som en jätte kraftig mensvärk som stramade ut i ryggen.
Kunde inte ligga ner, satt på golvet till kl 6 de onda försvann inte, jag ringde in till förlossningen och pratade med en sköterska där.
Hon konstaterade att det är fas 1 i förlossningen som har börjat.

Vadå fas 1 tänkte jag, men hon förklarade och bad mig andas och ta de lungt.
Hon bad mig ta en Alvedon och sedan ta en varm dusch och få mycket värme på magen.
Jag gjorde som hon sa men inte har de hjälpt än :(

Just nu ligger jag i "fosterställning" i sängen och vet inte vart jag ska ta vägen.
Denna smärta gör så ont :(
Just nu vill jag bara att det ska vara över, men det är något jag får stå ut med.
Har smärtan inte försvunnit eller blivit värre på några timmar till ville sköterskan att jag skulle åka in och bli undersökt.

När man har såhära ont är det svårt att tänka " de kommer något gott av det"

Ja det gör ju det, men inte idag..
Det hade gärna fått va över idag och lillprinsen kommit till världen.
Men så blir det inte, har 24 dagar kvar till BF.
Låt tiden gå fort.


Nu känns det som jag bara klagar, men jag har så fruktansvärt ont.
Att vakna efter ca 30 min med den paniken och smärtan när man är helt ensam är inte rolig.
Klockan va mitt i natten med fanns ingen jag kunde ringa heller så jag satt bara i ett hörn på golvet och hoppades på att de skulle gå över.

Jag vill kunna sova, i alla fall 1 timme eller 2. Ögonen går i kors och svider.
Men smärtan gör så jag inte kan koppla av.
Hade jag vågat hade jag kört hem till mamma och pappa så jag inte behövde vara ensam.
Men jag borde inte köra bil just nu..

Nu ska jag starta en film och försöka koppla av.

Hoppas alla fått en bra början på de nya året :)

XoXo

Av Alexandra Angelin - 1 januari 2013 00:20

Inlägget detta året :)
Hoppas alla har det trevligt..

Själv sitter jag hos mamma och pappa och firar nyår med dom :)
Massa gott har vi ätit.

Förrätt : räktoast
Huvudrätt : ryggbiff, smörstekt svamp, honungsgrilljerad potatis och sås
Efterrätt : pannacotta

Sen blev det ostbricka och chokladdoppade jordgubbar..

Är så sjukt mätt..
Haft en mys kväll med föräldrarna och min lillebror.

Ovido - Quiz & Flashcards