angeliin

Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

hejsan hoppsan

Av Alexandra Angelin - 21 februari 2011 08:09

Hejsan =)


Nu har jag inte uppdaterat mer om träningen :O

Nej men det har faktist inte blivit mer träning på 1 vecka pga att jag var och dansade zumba på alla hjärtansdag med linda och hennes mamma, det är skitroligt, men klantiga jag trampade snett eller något så hördes det bara en smäll som överröstade musiken och jag föll till golvet, kopplade inte alls mycke för hade en extrem smärta, folk sprang och hämtade en sjukgymnast och jag låg och skrek.. När jag väl var på benen igen körde vi hem och lämnade lindas mamma, i bilen tuppade jag av ett antal gånger så linda fick sitta och putta på mig, hon körde hem till mig och sprang in och hämtade pappa.. Sen bestämde linda sig för att köra mig till akuten för jag fick ondare och ondare hela tiden, innan vi ens lämnat staffanstorp så blir allt svart för mig, linda ringde 112 och dom bad henne stanna och hålla mig vaken så skickade dom en ambulans.. 5 minuter senare var där en ambulans på platsen.. dom frågade mig om mitt namn och personnr 1000 gånger.. sen satte smärtan igång och då kommer den jävla nålen tvii vad ja hatar det, men ambulanskillen som satt bak medd mig va över het xD.. det tog säkert 10 minuter innan ambulansen började köra, för dom skulle först kolla blodtryck och puls och ge mig morfin.. när vi väl var inne på akuten så ber jag läkarna hämta linda för jag ville inte vara ensam, smärtan kommer mer och mer, viste inte var ja skulle ta vägen.. Fick tag på hjärtat när jag låg där inne.. men bästa va att linda höll mig sällskap, vet inte vad ja gjort annars.. pappa sa att han kunde komma in om jag ville det, men linda ställer alltid upp.. fick massa smärtstillande och morfin, sen blev det röntgen, linda fick köra mig upp.. svaret från läkaren efter röntgen var : korsbandet har gått av, så det blir smärtstillande, kryckor och knäskydd som ska hålla knäskålen på plats för dig nu i några veckor, inget dansande på minst 6 veckor och ta det lungt med träning tills knäet känns bättre och jag ska gå till sjukgymnast 2 dagar i veckan tills jag känner att mitt knä är bra igen och sjukgymnasten tillåter mig att träna normalt igen.. Läkaren sa även att jag hade väldigt tur att inte en broskbit hade åkt av för då hade jag kunnat säga hejdå till dansen för alltid.. Efter ett antal timmar (vet inte hur länge va borta just då) så blev vi hämtade, men jag minns inte ett skit på vägen hem förutom att alla lampor va sjukt starka.


Tack linda för du va med mig där inne.. älskar dig gumman <33


Nu 1 vecka senare är knäet, benet och foten dubbelt så stort än vad de andra är :( usch hemskt..


Men kan lova er det är ingen smärta man vill känna när de hände så, jag klagade den 11 januari på att de gjorde sjukt ont att få knäet ur led men detta va 1000 gånger värre....


Kan lova att det är verkligen jobbigt att gå på kryckor, är absolut inte van vid det och vill bara låta dom vara och halta fram.. Men fick nyss besked av sjukvårdsupplysningen att jag absolut inte ska gå och halta fram nu när det är så mycke vätska i benet utan jag måste ha mina kryckor.. Men det är JOBBIGT..


Aja nu så ska jag kolla på film sen vidare till sjukhuset..

Ha det bra


XoXo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Angelin - 23 juli 2018 00:42

4497289001  

Av Alexandra Angelin - 30 november 2013 20:23

Väldigt fort.. Min son förlorade ju sin hörsel i samband med sin hjärnhinneinflammation och han blev opererad med CI i slutet på september. I mitten på oktober kopplade dom på ljudet och det var så sjukt j*vla underbart att se han reagera, att se...

Av Alexandra Angelin - 16 juni 2013 23:49

Hej! Det var väldigt längesedan jag skrev. Har ingen ork att blogga varje dag har för mycket tankar som snurrar och inte allt jag vill dela med mig. Men det som snurrar mest i mitt huvud är, varför jag?! Varför just jag. Av alla jag känner/är ...

Av Alexandra Angelin - 17 maj 2013 10:39

Känns som många fler. Idag är min lilla prins 4 månader, men det känns som han är mer. Allt han / vi gått genom. Dom första 7 veckorna i hans liv kändes ju som flera månader, tiden går så sakta när man väntar på alla läkartider mm. Men ändå kän...

Av Alexandra Angelin - 7 april 2013 22:03

Det var ett väldigt bra tag sedan jag bloggade sist. Men kände att jag behövde skriva av mig lite nu.   ....   Jag försöker vara stark, det är inte så lätt. Jag vill vara stark. Jag kanske verkar stark efter allt jag gått igenom med min s...

Ovido - Quiz & Flashcards